2019年5月2日木曜日

e-RAM / 障害のある児童生徒のためのe合理的配慮について。The electronic reasonable accommodation and modification, called e-RAM, for students with disabilities


e-RAM / 障害のある児童生徒のためのe合理的配慮について。「アーム」

The electronic reasonable modification and accommodation, called e-RMA, for students with disabilities. The Arm.



タブレット(iPadなど)を学校の教室や仕事場で利用するとき,タブレットを固定する方法は,より効率的に利用するうえで大切です。
When using a tablet like an iPad in the classroom or at work, it is very important to consider how to fix it in order to use the device more efficiently.
このスタンドは,吸盤でくっつき,6軸で,関節を固定する必要のないタイプです。
The stand introduced here can be fixed to a desk with a suction cup, has six joints, and does not require joint fixation.
吸盤でくっつくアームなので,机上にくっつけたり,外したいるすrことが簡単にできます。なので,生徒が教室から教室へ移動して様々な教室で学習することを容易にします。
Because this arm can be sucked with a suction cup, it can be mounted on a flat desk and easy to remove. Therefore, it is easy for students to move between classrooms and learn.
このアームは6軸なので,黒板みたいに遠く物や,ワークシートのような机上の物をタブレットで映して,それらの物を拡大して見ることができます。
This arm has six joints, so you can use a tablet to magnify and project something that is far away, such as a blackboard, or a desk, such as a worksheet.
このアームは関節をネジで固定するひつようがないため,短時間で見たい角度にタブレットを移動して固定することができます。
The joints of this arm do not need to be screwed, so you can move and lock the tablet to the angle needed to see in a short time.

0 件のコメント: